در آستانه هفته منابع طبیعی نشست خبری مدیر کل  و معاونین منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اهالی رسانه برگزار شد؛

  گزارش عملکرد و اعلام برنامه های هفته منابع طبیعی   

"گرشاسبی":وظیفه اصلی سازمان منابع طبیعی حفظ،احیا و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی است.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۷۲

به گزارش خبرنگار جام جم-زهرا ماندنیان فرد-مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزدرای بوشهر در نشست‌خبری با اصحاب رسانه روز دوشنبه 14 اسفند ماه در محل سالن جلسات این اداره کل بیان کرد:هر ساله از 15 تا 21 اسفند ماه هفته منابع طبیعی می باشد که برنامه هایی بسیار مفرح و مفصل در سراسر کشور و استان نیز برگزار می گردد.در طول چهار دهه است که همه ساله این مراسم برگزار می شود و مقام معظم رهبری اولین شخصی هستند که در 15 اسفند ماه سنت حسنه درختکاری را انجام می دهند.

عبدالحسین گرشاسبی افزود:هدف از این هفته،ترویج درختکاری می باشد و همه مقامات کشوری و لشکری در این طرح همکاری نموده اند از جمله وزارت کشور و بسیج سپاه پاسداران و اغلب دستگاه های اجرایی که فراتر از انتظار است.

وی در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت گفت:در این زمینه جزو استان های برتر کشور هستیم و   هماهنگی ها برای 400 هزاراصله درخت حرا با مشارکت پتروشیمی انجام شده است.

او در حوزه زراعت چوب گفت: چون خود مردم متولی این امر هستند از  جمله در بحث باد شکن و بحث توسعه اراضی ما هیچ دغدغه ای برای نگهداری آن نداریم و همچنین در بالا بردن سرانه فضای سبزکشور که متولی آن شهرداری ها و دهیاری ها می باشند ما دیگر نگران نگهداری گیاهان نیستیم.

وی تصریح کرد:در زمینه مقابله با بیابان زدایی و مقابله با بیابان زایی احیا و غنی سازی اراضی جنگلی هست که یا بایستی از طریق اعتبارات دولتی طرح ها را اجرا کنیم یا توسط مسئولیت های اجتماعی که برمی گردد به صاحبان صنایع یا مدارس مرتبط و قوانین مرتبط با هوای پاک و بسیاری از این قوانین هست که کمک می کند یا درختی را بکاریم و یا نگهداری کنیم.

گرشاسبی بیان کرد:ما از ظرفیت نیروهای نخبه و جوان  برای اجرای طرح ها نیز استفاده می کنیم.

وی ادامه داد: تشکیل ستاد استانی برگزاری برنامه های هفته منابع طبیعی  که با ابلاغ معاون محترم وزیر و ریاست محترم سازمان منابع طبیعی ،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان رئیس ستاد و منابع طبیعی استان به عنوان دبیر ستاد معرفی شده اند.

او افزود:امسال 88 میلیارد تومان اعتبار برای چهار پروژه آبخیزداری و 3 میلیارد و ششصد میلیون تومان در حوزه عملیات جنگل کاری در نظر گرفته شده است و 5 مورد جنگل کاری  در شهرستان های دشتی،دیلم و دشتستان نیز داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر ادامه داد:بالغ بر 41 سازه در قالب ملی و استانی امسال اجرایی خواهد شد و همچنین کنترل رسوب یکی از اهداف مهم اجرایی طرح های آبخیرداری است.

وی در حوزه تغییر الگوی مصرف افزود: بهره برداران در جوار جنگل و مرتع زندگی می کنند در این راستا اداره حفاظت منابع طبیعی توزیع 20 آبگرمکن خورشیدی،پکیج و 265 مورد تنورهای پخت و پز را در استان انجام داده اند.

  گزارش عملکرد و اعلام برنامه های هفته منابع طبیعی   

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها